زمانی که هاست خود را عوض می کنید یا انتقال می دهید، به احتمال زیاد می‌ خواهید که برخی از ایمیل های مهم و ضروری نیز به هاست جدید انتقال پیدا کنند. در این مقاله قصد داریم آموزش بکاپ گرفتن از ایمیل های هاست سی پنل و انتقال به هاست دیگر را به شما آموزش دهیم.

این آموزش زمانی برای شما کاربرد دارد که بخواهید ایمیل های قدیمی را در هاست ایمیل جدید خود بازیابی کنید؛ در این شرایط، به هیچ عنوان جای نگرانی وجود نخواهد داشت زیرا شما می توانید به راحتی اقدام به بکاپ گرفتن از ایمیل های هاست سی پنل و انتقال به هاست دیگر کنید.

چگونه از ایمیل های هاست سی پنل بکاپ بگیریم؟

برای بکاپ گیری از ایمیل ها در هاست سی پنل، ابتدا باید به قسمت کنترل پنل هاستی که ایمیل های مورد نظر در آن وجود دارند وارد شوید؛ سپس در بخش فایل ها (Files) بر روی گزینه مدیریت فایل (File Manager)  بزنید.

در بخش خانه یا همان Home، دو دایرکتوری که etc و mail نام دارند مشاهده می شوند؛ ایمیل ها و پیکربندی های مرتبط با ایمیل های شما در این دو دایرکتوری قرار دارند که باید آن دو را انتخاب کنید.

برای اینکه بتوانید از ایمیل های هاست سی پنل بکاپ بگیرید، باید بر روی این دو دایرکتوری کلیک راست کنید و Compress را بزنید؛ سپس بخشی مقابل شما به نمایش در می آید که مربوط به انتخاب پسوند فایل بکاپ است و پیشنهاد می شود که از پسوند zip استفاده کنید.

بعد از اینکه مراحل بالا را انجام دادید، فایل فشرده ای با فرمت zip در قسمت خانه یا home هاست مبدا قرار می گیرد که حاوی بکاپ ایمیل های هاست سی پنل شما خواهد بود.

فایل مورد نظر (به صورت پیشفرض با نام etc.zip وجود دارد) را می توانید درون سیستم دانلود کنید و یا آن را به هاست جدید منتقل کنید؛ برای دانلود بر روی آن کلیک راست کنید و گزینه Download را بزنید.

چگونه ایمیل های هاست سی پنل را به هاست دیگر منتقل کنیم؟

همانطور که گفته شد، در مقاله بکاپ گرفتن از ایمیل های هاست سی پنل و انتقال به هاست دیگر ابتدا باید از ایمیل های هاست سی پنل بکاپ بگیریم که در بالا آموزش آن داده شد و سپس ایمیل های هاست سی پنل را به هاست دیگر منتقل کنیم که در ادامه آموزش آن را خواهیم داد.

در واقع اگر ایمیل های موجود در آن فایل بکاپ گرفته شده را به هاست دیگر منتقل نکنید، نمی توانید آن ها را بخوانید؛ به همین دلیل، این انتقال مهم و ضروری خواهد بود.

برای انتقال ایمیل های هاست سی پنل به هاست دیگر ابتدا باید به هاستی که قصد دارید ایمیل ها را به آن منتقل کنید وارد شوید؛ سپس باید بررسی کنید و ببینید که ایمیل های هاست قبلی بر پایه چه دامنه ای ایجاد شده بودند تا آن دامنه ها را در هاست جدید به صورت ادان دامین تعریف کنید.

زمانی که کار های مربوط به دامین را انجام دادید، برای بارگزاری فایل بکاپ حاوی ایمیل‌ ها در هاست سی پنل به بخش فایل ها و مدیریت فایل بروید؛ سپس فایل بکاپ را در بخش home هاست مقصد آپلود کنید.

سپس بر روی فایل بکاپ راست کلیک کنید و Extract را بزنید؛ هم اکنون، تمام ایمیل هایی که در هاست قبلی وجود داشتند، در هاست جدید شما هم وجود دارند و می توانید آن ها را مشاهده کنید.

شما می توانید برای مشاهده ایمیل ها، به بخش ایمیل و ایمیل اکانت بروید؛ تمام ایمیل های هاست قبلی شما در این بخش نمایش داده خواهد شد.

منبع: بلدشیم